Almere
Nieuwsbrief Groei en Bloei Almere oktober

LEZING 1 NOVEMBER 2022 MARGARETH HOP “EEN TUIN VOOR HET NIEUWE KLIMAAT”.

Zijn er geen hittegolven en recorddroogte, dan zijn er wel plensbuien: Nederlandse zomers worden extremer. Hoe bereid je een tuin voor op dit nieuwe klimaat? Het liefst met planten die zichzelf kunnen redden, maar wat zijn soorten die bestand zijn tegen langdurige droogte en hitte? Welke planten kunnen tegen tijdelijk onder water staan? Gelukkig blijken veel bekende tuinplanten echte klimaatkanjers te zijn. Met de goede plantenkeus en met simpele tips voor het inrichten van de tuin is overlast te verminderen en werk te besparen. Beplantingsdeskundige Margareth Hop vertelt met veel voorbeelden over hoe dat eruit kan zien: een aantrekkelijke tuin, voorbereid op het nieuwe klimaat.

De lezing zal plaatsvinden in Buurtcentrum Parkwijk, Haagbeukweg 42 te Almere Stad. Er is gratis parkeergelegenheid vlak voor het gebouw.
Wij verwachten u vanaf 19.45 uur en starten met koffie en/of thee met iets lekkers. Om 20.00 uur start de lezing. In de pauze is er een gratis verloting.
De Lezing is gratis voor leden op vertoon van hun Groei & Bloei pas. Niet leden, die van harte welkom zijn, betalen 5 euro.

WHATSAPP GROEP GROEI & BLOEI ALMERE

Voor de vele nieuwe (Floriade) leden die dit jaar lid zijn geworden: we hebben een whatsapp groep voor leden. Op een snelle manier kunnen groenvragen aan elkaar gesteld worden, tuin- of bloemenfoto’s gedeeld worden of allerhande tuinweetjes, problemen of handige tuintips worden gedeeld.
Als u zich hiervoor wilt opgeven kunt u een mail sturen naar info@almere.groei.nl met vermelding van uw lid- en telefoonnummer.

Terugblik Plantenruilbeurs

Trouwe en recent lid geworden leden, we hebben jullie op 15 oktober helaas niet mogen ontmoeten. De najaars plantenruilbeurs was bij Kwekerij Almere, Linnaeusweg 7.

Het was gezellig. Er waren veel (kamer) planten, zaden en stekken te ruilen of om gewoon mee te nemen naar de eigen tuin.
Ons lid Lia (staand op de foto) heeft spontaan een interessant en enthousiasmerend verhaal gehouden over de (biologische) bollenteelt, het planten van bollen en de verschillende bollen families. Erg leuk, u heeft wat gemist

Komt allen volgend jaar april naar de voorjaars plantenruilbeurs. Tot dan of tot 1 november bij de lezing.