Almere

SOCIAAL JAARVERSLAG 2019 KMTP GROEI & BLOEI AFDELING ALMERE

Aantal leden per 1 januari 2019: 128

Het bestuur heeft 8 keer vergaderd.

Er zijn geen bloemschikcursussen in het voor- en najaar geweest vanwege te weinig belangstelling.

14 maart was de lezing “de eetbare siertuin” door Marie-José Meertens. Er waren 18 personen en er is een plantenbak en tuinboek verloot.
Aansluitend was de algemene ledenvergadering, er waren 18 leden.

6 april stonden we met een kraam bij “Kom in de Kas”. 100 kinderen hebben een bloemstukje gemaakt met gesponsorde rozen van Termeulen Roses.

In april en oktober werd in de landgoedwinkel van de Kemphaan weer de plantenruilbeurs gehouden. In april waren er een aantal belangstellenden met een leuk aanbod om planten te ruilen. Het was gezellig onder het genot van een kopje koffie of thee. Helaas kwam in oktober niemand opdagen.

17 mei zijn we met 34 personen (23 leden en 11 niet-leden) naar Gardenista geweest. Tijdens deze dag hebben 2 niet-leden lid geworden.
De leden hebben deze dag aangeboden gekregen door het bestuur van onze afdeling.

9 juni hebben we bij de open dag van Volkstuinvereniging Waterland gestaan. Er zijn 4 leden geworven.

De herfstworkshop is afgezegd vanwege te weinig belangstelling.

26 oktober heeft één lid samen met haar dochter als team in de categorie zilver meegedaan bij het Oost Nederlands Kampioenschappen. Zij zijn niet in de prijzen gevallen.

De webmaster, tevens algemeen bestuurslid, en beheerder van onze Facebookpagina is gestopt per 1 september. Omdat er geen vervanger gevonden is is de webmaster van afdeling Utrecht onze webmaster geworden.
Een lid van de afdeling verzorgt de Facebookpagina.

De afdelingswebsite is vernieuwd en heeft nu de look en like van de algemene verenigingswebsite.

Het Twitteraccount van Groei & Bloei heeft 211 volgers.
Onze Facebookaccount heeft 161 likes.