Almere

verslag van de tuinreis naar Limburg op 23 juni 2023

what's app groep: spontaan tuinbezoek bij Marianne

In het kader van de opentuinen dagen in juni had ons Almeerse lid, Marianne het spontane idee om de leden van de whats app groep in haar tuin uit te nodigen en deze oproep in onze groep geplaatst. Met een paar geinteresseerde hebben we Mariannes leuke tuin kunnen ontdekken. Wat het erg leuk maakte was dat ze vaak planten adopteert of vind in bijvoorbeeld bestrating en die dan een plaatsje geeft in haar tuin. Ook heeft ze een deel van het gemeenteplantsoen tot een paradijsje omgetoverd.

Ik heb er die middag weer het een en ander bijgeleerd en weet nu welke bosaardbei wel te eten is.. degene die wit bloeit, omdat zij die ook in haar tuin heeft staan :-).

Ik weet zeker dat dit voorbeeld een vervolg gaat krijgen. Lijkt u het ook leuk of handig om deel te nemen aan onze whats app groep kunt u dit aanvragen via Contact (groei.nl)

Kom in de kas 2023

Het was weer heel gezellig en leuk om bij Kom in de kas te bloemschikken met kinderen. We hebben met een fors aantal vrijwilligers meer dan 111 kinderen en hun ouders blij en trots gemaakt. Je kan niet vroeg genoeg beginnen met de schoonheid en de liefde voor de natuur te delen.

Plantenruilbeurs voorjaar 2023 bij kwekerij Almere

Er was bij de Plantenruilbeurs genoeg te ruilen

Plantenruilbeurs voorjaar 2022

Foto's plantenruildag Almere